Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Doe mee

Kringen

De kringen zijn een plek van ontmoeting. Een plek waar je jouw leven kunt delen met een aantal mensen om je heen. We inspireren elkaar door samen na te denken over een bepaald onderwerp of bijbelgedeelte en we ondersteunen en bidden voor elkaar in mooie en moeilijke omstandigheden. We delen getuigenissen om elkaar op te bouwen in geloof en stimuleren elkaar om Gods liefde uit te delen aan de mensen om ons heen. Binnen de kringen moedigen we elkaar aan om onze relatie met God te onderhouden en te wandelen in je roeping. Ook steken we met elkaar de handen uit de mouwen door hulp te bieden bij diverse activiteiten binnen en buiten de gemeente.

Alpha cursus

Alpha is dé plek om samen met anderen in gesprek te gaan over het leven en het christelijk geloof. Hier kun je je vragen, meningen en/of twijfels bespreken. De cursus is laagdrempelig en bestaat uit een serie van ongeveer 12 bijeenkomsten en een Alpha-weekend.

Elke Alpha bijeenkomst wordt als volgt opgebouwd:

  • Ontmoeten – start met koffie & lekkers of een maaltijd
  • Vragen – elk onderwerp wordt geïntroduceerd met een video, bijvoorbeeld ‘Wie is Jezus’?
  • Ontdekken – In de kleine groep wordt er doorgepraat over het onderwerp. Geen vraag of mening is te gek!

Er zijn geen kosten aan verbonden en je kunt de eerste avond vrijblijvend komen kijken om te zien of het jou aanspreekt.

Klik hier voor een video met meer informatie: Wat is Alpha? 

Dooponderwijs

Wil jij je laten dopen? Wil je meer weten over wat de doop inhoudt? Vraag je je af of het ook voor jou is? Enkele weken voor een doopdienst geven we onderwijs over de doop. We gaan samen met jou kijken wat de Bijbel zegt over de doop. Je ontvangt praktische informatie over hoe een doop bij ons in CityLight in z’n werk gaat. Ook als je nog niet weet of je je wilt laten dopen, maar er wel meer over wilt weten, ben je van harte welkom!

Dooponderwijs

Wil je wel meer weten over de doop? Vraag je je af of jij je zou moeten laten dopen? Enkele weken voor een doopdienst geven we onderwijs over de doop. We gaan samen met jou kijken wat de Bijbel zegt over de doop. En we geven je praktische informatie over hoe een doop bij ons in CityLight in z’n werk gaat. Ook als je nog niet weet of je je wilt laten dopen, maar je wilt er wel meer over weten, ben je van harte welkom!

Doe mee!

Persoonlijke vorming

Als CityLight vinden we het belangrijk dat we groeien in ons geloof in Christus. We worden gevormd en hervormd doordat we Jezus als onze Redder leren kennen. Dit nieuwe leven kun je alleen leven uit de kracht van de Heilige Geest. Je kunt het niet alleen. Het is Gods bedoeling dat je deel wordt van Zijn gezin: de gemeente. En dat je vervolgens gaat groeien als discipel, als leerling, van Jezus.

Scroll naar boven